poniedziałek, 20 kwietnia 2015

Grywalizacja Coca-Coli we współpracy z Microsoftem!

grywalizacja shtraining gry szkoleniowe

Coca-Cola to marka znana ze swoich efektywnych, ale przede wszystkim efektownych działań promocyjnych. Akcja którą Ci przedstawiam miała miejsce już 3 lata temu, jednak osobiście jest jedną z moich ulubionych. Dodatkowo marketingowcom tego słodkiego napoju nie jest obcy termin "grywalizacja".



Dance Vending Machine



Pewnego upalnego dnia w koreańskiej galerii handlowej stała sobie maszyna. Niby normalny automat do Coli, ale już na pierwszy rzut oka wyglądał trochę inaczej. Kiedy zaczęły do niej podchodzić pierwsze osoby nagle z ekranu zniknęły hologramy butelek, a oczom przechodniów ukazały się gwiazdy 2PM. Szalenie popularnego wśród młodzieży, koreańskiego boys bandu. Idole nastolatek namawiali do podejścia w wyznaczone nieprzypadkowo kapslem Coca-Coli miejsce. W tym momencie rozpoczynała się zabawa! Ekran wyświetlał Ciebie niczym w lustrze, wraz z artystami obok! Wspominałem o grywalizacji, więc czas na grę! Grupa celebrytów zaczynała tańczyć, a Twoim zadaniem było powtarzać ich ruchy. Im bardziej się angażowałeś i lepiej Ci to wychodziło tym nagrody były liczniejsze. Co nimi było? Oczywiście butelki pysznego, chłodnego, słodzonego napoju. Choreografia dopasowywała się do uczestnika. Od prostych ruchów rękoma dla dzieci, po naprawdę skomplikowane układy taneczne. Frajda gwarantowana, co widać po publiczności, która natychmiast licznie się zebrała.Warto też wspomnieć o połączeniu się w tym projekcie z firmą Microsoft. Grywalizacja ta do punktowania ruchów uczestników wykorzystywała funkcje znanego wśród konsol narzędzia jakim jest Xbox Kinect.


Dlaczego to jest takie skuteczne?!


Nikt nie zaprzeczy, że Coca-Cola ma świetny marketing. Producenci w swojej promocji tworzą odczucia szczęścia, zabawy, radości dzięki tego typu eventom. Spójrz na dowolną ich reklamę i zobacz jak wypełniają ją te emocje. Są przeładowane kolorami, z pięknymi krajobrazami, nieprzeciętnymi, zawsze cieszącymi się ludźmi. Dzięki takim doświadczeniom konsumenci kojarzą markę właśnie z tymi odczuciami i logicznie, częściej kupują jej produkty. Akcje takie jak te z maszyną do tańczenia najlepiej to pokazują. Na reklamie każdy może być szczęśliwy, lecz producenci pokazują zwykłych ludzi w galerii, którzy tacy własnie się stają podczas naturalnej zabawy z Coca-Colą. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz