wtorek, 19 maja 2015

150 mln chińskich uczniów będzie edukowanych polską technologią

shtraining edukacja

Chińskie wydawnictwo People's Education Press oficjalnie rozpoczęło współpracę z trójmiejską spółką Young Digital Planet. Tworzone przez naszych rodaków wysoko rozwinięte technologie edukacyjne mają trafić do 150 mln uczniów. Przyjrzyjmy się szczegółom tej umowy.

People's Education Press ( PEP ) jest wydawnictwem będącym pod zwierzchnictwem Ministerstwa Edukacji Chińskiej Republiki Ludowej. Jej początek kojarzony jest z 1950 rokiem i od tego momentu dostarcza podręczniki i materiały naukowe do szkół podstawowych i średnich, ale także tworzy, publikuje i prowadzi badania. 
Natomiast Young Digital Planet ( YDP ) to polska firma działająca aktualnie na ok. 50 rynkach na całym świecie. Od 1990 roku zajmuje się tworzeniem skierowanych do uczniów i nauczycieli innowacyjnych narzędzi edukacyjnych popartych nowoczesną technologią. Do ich produktów zalicza się przede wszystkim:

  • Platformy edukacyjne
  • Kursy multimedialne
  • Technologie edytorskie
  • Rozwiązania specjalnych potrzeb edukacyjnych

shtraining edukacja

Kontrakt został już wcześniej podpisany w Chinach, lecz dopiero teraz zarząd wydawnictwa odwiedził siedzibę YDP w Gdyni. Tam też oficjalnie potwierdzono rozpoczęcie współpracy. Nie ujawniono jej wartości ani ram czasowych, lecz wiemy że PEP posiada ok. 60% udziałów w chińskim rynku wydawnictw edukacyjnych, jednocześnie będąc wzorem do naśladowań i tworząc aktualne branżowe trendy. Sam YDP komentuje to następująco:

"YDP będzie wiodącym partnerem cyfryzacji zasobów chińskiego wydawnictwa na poziomie szkoły podstawowej, gimnazjum oraz szkoły średniej. Polega to m.in. na cyfryzacji książek edukacyjnych, tworzeniu lekcji w formie cyfrowej, zarządzaniu procesem interakcji nauczycieli z uczniami i ich rodzicami. [...] YDP wyposażyło już wydawnictwo w zaawansowane technologie edytorskie, które stanowią bazę do codziennej pracy dla pracowników chińskiego wydawnictwa do tworzenia własnych materiałów cyfrowych, specyficznych dla chińskiego rynku edukacyjnego."

Pierwsze projekty tworzono już dwa lata temu, kiedy to chińskie wydawnictwo zaczęło się interesować cyfryzacją edukacji. Jest to wynik rozpowszechnionych technologii takich jak smartphony i tablety. Dziś w chinach jak i w innych azjatyckich państwach to przedmiot codziennego użytku zarówno u dorosłych jak i dzieci. Dzięki tej współpracy polska firma zamierza dotrzeć także do rynków bliskowschodnich oraz Ameryki Południowej. Wielki międzynarodowy kontrakt brzmi niesamowicie, lecz ciekaw jestem kiedy rozwiązania, których jesteśmy twórcami, a mimo zaawansowania technologicznego sprzedajemy za granice Polski, zostaną wprowadzone do życia w naszym Państwie. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz