poniedziałek, 11 maja 2015

Odznaki za korzystanie z rachunku czyli grywalizacja internetowej bankowości

grywalizacja mbank mgra

Pierwszy na świecie bank, który skupia w sobie społeczność i chce być "bankowym Facebookiem". Takie miano stara się wypracować jeden z topowych banków internetowych - mBank. Jednym z kroków poczynionych w stronę tego był kompletnie nowy layout strony i panelu administracyjnego konta. Wraz z nim wprowadzono jednak kolejną zmianę, a raczej dodatek dla użytkowników. Powstała grywalizacja usług pod tytułem mGra.

grywalizacja mbank mgra

Mechanizm


System jest prosty jak budowa cepa. Korzystając z platformy mBanku, dokonując transakcji online jak i w prawdziwym życiu oraz korzystając z usług zdobywasz punkty i odznaki. Dodatkowo, aby zdobyć wszystkie możliwe nagrody musisz użyć większości opcji dostępnych dla konta internetowego, takich jak: planowanie budżetu, dodanie stałych odbiorców, kategoryzacja wydatków. Wszystkie Twoje poczynania związane z bankowością są rejestrowane i oceniane. Kiedy punkty zgromadzą się w odpowiedniej liczbie zamieniają się w odznaki. Są one wykonane w sposób oryginalny i starający się być zabawny. Przykładowo możesz zdobyć odznakę "Anapina Skanłokera" za wykonanie odpowiedniej liczby płatności zbliżeniowych. Natomiast sama grywalizacja, wyjaśniana jest przez mBank w filmie:



Budowanie społeczności


Nowa funkcja ma za zadanie łączyć usługobiorców w społeczność internetową. Jednak aby klienci wchodzili w pożądane interakcje trzeba wyjść jeszcze dalej niż stworzyć grę opartą na punktach i odznakach. Dodano więc opcję połączenia konta z Facebookiem. Daje ona możliwość dzielenia się swoimi osiągnięciami oraz tworzenia rankingów. Wystarczy że Twoi znajomi również korzystają z usług mBanku, a powstanie tabela zestawiająca ilość zdobytych punktów. 

grywalizacja mbank mgra

O ile spojrzenie co jakiś czas na listę moich kolorowych odznak wydaje się być ciekawym dodatkiem, tak chwalenie się gwiazdkami i punktami na prywatnym profilu Facebook'a już tak atrakcyjnie nie wygląda. Poza tym część odznak otrzymuje się za korzystanie z usług, którymi niekoniecznie chcemy się chwalić. Trzeba jednak zaznaczyć, że to pierwszy tak duży projekt grywalizacji w bankowości i mBank stara się ze wszystkich sił być innowacyjny i nowoczesny. Bardzo prawdopodobne, że powyższa aplikacja zwiększy średni czas klientów na stronie, lecz czy skłoni ich do korzystania z tego właśnie banku? Drugie pytanie jakie się nasuwa to czy tak będzie wyglądać przyszłość bankowości?

2 komentarze:

  1. Banki prześcigają się w tym co i jak dać. na szczęście PayPal pozostaje normalny dlatego korzystam z cashbill.pl/platnosci/paypal

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja ostatnio o grywalizacji cztałam tutaj http://adnext.pl/przyklady-grywalizacji/ i zgłębiam temat cały czas bo jest interesujacy. A jak moze mi pomoc w pracy to tylko na plus

    OdpowiedzUsuń