środa, 24 czerwca 2015

Motywacyjna gra polskich studentów w finale światowego Imagine Cup!

shtraining gra motywacyjna

Imagine Cup to konkurs przeprowadzany przez firmę Microsoft, który poszukuje najbardziej innowacyjnych i kreatywnych pomysłów. Jest on skierowany do studentów, będąc jednocześnie największym takim wydarzeniem technologicznym na świecie. Do tej pory w tym przedsięwzięciu wzięło udział już niemalże 2 miliony studentów ze 190 krajów. W Seattle, gdzie odbywać będzie się tegoroczna edycja nie zabraknie także Polaków!

W kategorii "gry" ( pozostałe to "innowacje" oraz "projekty społeczne" ) znalazła się aplikacja stworzona przez członków Uniwersytetu Łódzkiego. We wszystkich kategoriach znalazły się w sumie 33 drużyny, zaś w "naszej" kategorii konkurować będziemy z ośmioma zespołami - czterema z Azji, dwoma z Europy ( Holandia i Rosja ) oraz po jednej z Ameryki i Afryki. 

"Serious English Name" - najlepsza polska drużyna, która zwyciężyła podczas polskiego finału przy pomocy projektu "Bandbarian" złożona jest ze studentów:

  1. Renaty Ciesielskiej
  2. Bartosza Jędrasik
  3. Łukasza Kraśniewskiego
  4. Piotra Rachubińskiego
Rozwiązanie jakie proponują jest grą komputerową, która ma za zadanie motywować graczy do zadbania o kondycję. Podczas jej trwania użytkownik staje się wojownikiem z jasno sprecyzowanym celem - stać się silniejszym i nabyć nowych umiejętności, które posłużą mu podczas rywalizacji z innymi graczami. Aby to osiągnąć musi jednak trenować! Do gry wymagana jest specjalna opaska śledząca ruchy. Przesyła ona informacje do gry i w ten sposób wojownik staje się silniejszy adekwatnie do aktywności fizycznej użytkownika. "Bandbarian" skierowany jest przede wszystkim do młodzieży, dla której takie rozwiązanie jest atrakcyjniejsze niż statystyki i wykresy, które można zaobserwować podczas korzystania z niedawno opisywanej przeze mnie aplikacji "kręć kilometry". Ponadto jest to grupa, która niestety coraz częściej czas wolny spędza w wirtualnym świecie.

"Bandbarian jest grą mającą pomóc rozwiązać problem braku ruchu oraz spadków motywacji do aktywności fizycznej wśród młodzieży. Projekt stanowi także rozwiązanie problemu negatywnego wpływu technologii na życie człowieka we współczesnym świecie. Obecnie wielu młodych ludzi nie dba o swoją kondycję fizyczną, co może prowadzić do różnego rodzaju schorzeń związanych z otyłością lub chorobami układu krążenia" - tak komentują projekt jego twórcy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz