czwartek, 18 czerwca 2015

5 najbardziej kreatywnych rekrutacji z wykorzystaniem grywalizacji

SHtraining grywalizacja gry rekrutacyjne

Każdego tygodnia opisuję różne zastosowania grywalizacji w prawdziwym życiu i udało mi się już zebrać dużą bazę przykładów. Wiele z nich dotyczy rekrutacji pracowników do firm i instytucji. Dziś daję Ci listę 5 moim zdaniem najciekawszych rozwiązań na jakie zdecydowali się przedsiębiorcy. Przy każdym z przykładów znajdziesz link odsyłający do pełnego artykułu opisującego daną pozycję. Życzę miłej lektury!


5. #coolestinterviewever

SHtraining grywalizacja gry rekrutacyjne Twitter
Zaszczytne piąte miejsce zajmuje rekrutacja przeprowadzona na Twitterze przez firmę HCL - jedną z czołowych w branży IT. Oszczędziła sobie szukania idealnych pracowników po omacku i postanowiła dać szansę wykazać się przed rekruterem na wspomnianym portalu społecznościowym. Ogranicza on wiadomości do 140 znaków, więc wyzwanie było ciężkie, a pytań udostępniano pokaźną ilość. Były one oryginalne i swoją nietypowością zaskakiwały zainteresowanych posadą. Unikalny hashtag zagwarantował także zauważalny przyrost śledzących profil.


4. RAPT Media

SHtraining grywalizacja gry rekrutacyjne Rapt Media
Wciąż poza podium znalazła się niedawno opisywana przeze mnie rekrutacja ( nadal trwająca ) przez przedsiębiorstwo RAPT Media. Specjalizują się oni w tworzeniu interaktywnych filmów na potrzeby internetu i w takim też stylu prowadzą rekrutację. Przy pomocy przeglądarki otworzysz wideo i wcielisz się w pracownika ich biura. Oczywiście po drodze przydarzy Ci się kilka niecodziennych sytuacji, na które będziesz mógł zareagować na kilka różnych sposobów. Polecam osobiście przetestować, póki jeszcze jest taka możliwość. Profesjonalizm gry robi wrażenie.


3. Gra o Bro

SHtraining grywalizacja gry rekrutacyjne Gra o Bro
Brązowy medal przekazuję jedynej opisywanej przeze mnie polskiej rekrutacji, w której znalazły się elementy grywalizacji. Zdecydowanie jeden z oryginalniejszych projektów, w którym między innymi poszukiwano... konesera piwa! Stworzono do tego celu specjalną aplikację, w której tworzyło się postać, nadawało własne cechy, a następnie przechodziło przez kolejne etapy rekrutacyjne. Początkowo trzeba było odpowiadać na pytania by następnie po zaproszeniu do jednej z fabryk wykazać się wyjątkowością na żywo. Możemy czuć się dumni z tak ciekawej, polskiej gry rekrutacyjnej.


2. Heineken

SHtraining grywalizacja gry rekrutacyjne Heineken
Drugie miejsce zajmuje firma, której nikomu nie trzeba przedstawiać. Wielki producent napojów wyskokowych znanych na całym świecie. Ta grywalizacja wykorzystywała zdolności aktorskie rekruterów sprawdzając reakcje potencjalnych pracowników. Sytuacje niecodzienne, zadziwiające i zabawne. Wszystko przedstawione na krótkim filmie wideo uwieńczone szczęśliwym zakończeniem w postaci jedynego w swoim rodzaju pracowniku.




SHtraining grywalizacja gry rekrutacyjne American's ArmyNajwiększe i bezkonkurencyjne zastosowanie grywalizacji. Skala na jaką działa jest niesamowita, a popularność gry sprawia, że bez chwili namysłu zasługuje ona na numer jeden w rankingu gier rekrutacyjnych. Prowadzona przez Armię Stanów Zjednoczonych rekrutuje horrendalną liczbę osób każdego roku. Jest to gra komputerowa obracająca się wśród tematyki wojennej, ale jednocześnie zachęcająca do dołączenia w szeregi armii. Naturalnie cały czas można z niej korzystać na całym świecie. Uwaga - wciąga.

3 komentarze:

  1. Bardzo fajnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ogólnie ja bardzo chwalę sobie granie w gry video i po prostu lubię to robić. Dlatego jestem zdania, że jak tylko wyjdzie Xbox X https://www.oleole.pl/cms/gk-xbox-series-x.bhtml to będę wiedział o tym od razu, gdyż zapisałem się na listę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kojarzycie https://nexttechnology.io/? Zajmują się rekrutacją pracowników IT.

    OdpowiedzUsuń