czwartek, 2 lipca 2015

Jak zdobyć stałych, lojalnych klientów dzięki grywalizacji? Przykład Starbucks'a


Starbucks jest siecią kawiarni, która od początku była nastawiona na jakość, obsługę, ale przede wszystkim na pozytywne odczucia klienta. Wszystkie ich pomieszczenia są specjalnie zaprojektowane tak, aby czuć się komfortowo i móc się zrelaksować przy świeżej, aromatycznej kawie.Oczywiście te doświadczenia sprawiają, że klient spędza w nich więcej czasu i czasem dokona kolejnego zakupu. Jednak następnym krokiem w budowaniu społeczności i pozyskiwaniu stałych klientów było zastosowanie grywalizacji.


My Starbucks Reward - tak nazwana promocja od razu sugeruje możliwość otrzymania nagrody. Aby z niej skorzystać należało zarejestrować się w systemie za pomocą aplikacji. To wszystko. Od tego momentu przy każdym zakupie konto wypełniało się gwiazdkami. W zależności od częstotliwości korzystania z oferty otrzymywało się jeden z trzech poziomów lojalności. Przykładowymi nagrodami za zaangażowanie były darmowe kawy, prezenty okazyjne ( np. na urodziny ), a nawet specjalnie zaprojektowane zamówienia dla uczestnika zabawy. 

W 2012 roku naliczono ok. 4,5 miliona użytkowników aplikacji "My Starbucks Reward". Jednocześnie odnotowano prze jej pomocy sprzedaż na kwotę 3 miliardów dolarów w tym jednym roku. Doskonale ukazuje to fenomen jaki wprowadziła grywalizacja, co przełożyło się znacząco na dochód.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz