piątek, 3 lipca 2015

Symulacyjna gra diagnostyczna pomoże polskim uczniom dopasować profil zawodowy


Perspektywy Edukacyjno-Zawodowe - tak nazwano projekt, w ramach którego uczniowie mają bardziej świadomie dokonywać wyborów ściśle związanych ze swoją przyszłością. Jak zrobić to więc lepiej niż po prostu pokazać co jest czym i sprawdzić jak się w tym odnajdują? Żeby osiągnąć ten cel oczywiście wykorzystano gry symulacyjne!

Z zebranych materiałów pomysłodawcy stworzyli platformę zawierającą około 200 opisów zawodów. Efekt pracy w postaci narzędzia do rozpoznawania umiejętności i zainteresowań uczniów przeznaczony jest nie tylko dla uczęszczających do gimnazjów i liceów, ale także dla nauczycieli i rodziców. Są oni bowiem opiekunami i mentorami dla tych młodszych i mają bezpośredni wpływ na ich przyszłość. Dzięki powstałej grze będą oni mieli szansę nakłonić uczniów do zainteresowania się swoją przyszłością i tym co chcieliby robić gdy dorosną.

Całościowy projekt to nie tylko wspomniane opisy w postaci filmów wg klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego, ale także poradniki dla uczniów i doradców oraz co powinno najbardziej zainteresować mnie i Ciebie - symulacyjna aplikacja komputerowa. 

"Diagnoza odbywa się w środowisku gry diagnostycznej 2D lub 3D odwzorowującej typowe współczesne miejsca pracy. W środowisku 3D uczeń za pomocą własnego awatara 3D może zmierzyć się z zadaniami i testami diagnostycznymi wpisanymi w scenariusz gry fabularnej" - takimi słowami komentują twórcy aplikacji.

Przedsięwzięcie to zostało zrealizowane w ramach Projektu Operacyjnego Kapitał Ludzki, który jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. 

W projekt zaangażowali się naukowcy m. in. ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie, Uniwersytetu Warszawskiego i Łódzkiego oraz Szkoły Głównej Handlowej także w Warszawie. W tworzeniu mechanizmu, testach i szkoleniach zaangażowano ponad 30 szkół ponadgimnazjalnych i gimnazjalnych, zaś przy tworzeniu filmów zawodowych ponad 200 firm i instytucji.

Jako ciekawostka dodam, że głosy w grze nagrało m. in. kilka znanych osobistości takich jak Radosław Pazura, Jacek Kawalec, Krystyna Janda, Ewa Szykulska i Dorot Chotecka.

Aplikacja jak i szczegóły projektu znajdują się na stronie www.perspektywy3d.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz