czwartek, 6 sierpnia 2015

Elementy planszowej gry szkoleniowej. cz.4 - Karty

shtraining planszowe gry szkoleniowe

Omówiliśmy już plansze, pionki i pieniądze jako elementy planszowej gry szkoleniowej. Przyszedł czas na kolejny, a mianowicie karty. Poza samym faktem częstego ich używania warto zwrócić uwagę na ich uniwersalność. Ta cecha pozwala stworzyć cały mechanizm gry bazujący na ich użyciu. My jednak skupmy się na symulacjach i grach planszowych.

W poprzedniej części pisałem o pieniądzach, które pomagają rejestrować podejmowane decyzje i stan finansowy przedsiębiorstwa. Karty natomiast najczęściej przyjmują rolę odpowiadającą właśnie tym decyzjom. W jasny i przejrzysty sposób pokazują uczestnikom możliwe do przeprowadzenia działania oraz ich konsekwencje. Informują więc zazwyczaj o kosztach oraz następstwach podejmowanych decyzji. Tak jak na zdjęciu widoczne są karty od gry "Change Manager", która kształtuje umiejętności dokonywania zmian w przedsiębiorstwie. Podczas jej rozgrywki do wyboru mamy szereg możliwości, a każda niesie ze sobą określone efekty. To właśnie karty umożliwiają uczestnikom przewidzieć konsekwencje swoich decyzji, a co za tym idzie gra kształtuje analityczne myślenie.

Dodatkowym atutem kart jest zebranie na sobie skupienia gracza. To na nich najczęściej skupia się wzrok uczestnika podczas gry ze względu na ważność podejmowanych decyzji za ich pomocą. Pozwala to na mocniejsze zaangażowanie osoby szkolonej przy pomocy atrakcyjnie zaprojektowanych kart. Bo w końcu czym wolelibyście grać - stosem podobnych, wypełnionych samym tekstem kartoników, czy talią ciekawych, działających na wyobraźnię i kolorowych kart?

shtraining planszowe gry szkoleniowe - karty


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz