Na przystanku spostrzegłeś coś nowego, czego nigdy wcześniej nie widziałeś. W gablocie reklamowej umieszczono interaktywną grę! W oczekiwaniu na tramwaj spokojnie sobie grasz, gdy nagle podjeżdża Lamborghini, przybiega maratończyk z obstawą lub wyskakują wikingowie i podają Twoje ulubione danie! Taką nietypową akcję promocyjną zorganizował pizzaportal.pl - pośrednik w składaniu zamówień na jedzenie.
Na pierwszy rzut oka widać podobieństwo do eventów przeprowadzanych przez Coca-Colę, jak chociażby Dance Vending Machine albo grywalizacja utylizacji butelek. W kwietniu, na jednym z poznańskich przystanków tramwajowych umieszczono tablicę z interaktywną grą. Polegała ona na łapaniu spadającego z nieba jedzenia ( oczywiście na ekranie gabloty ). Od tamtego czasu rozdano około 1500 voucherów na zamówienia z portalu, lecz jednego dnia przeprowadzony został jeszcze ambitniejszy plan. We współpracy z kilkoma polskimi blogerami powstał rzadko aranżowany w Polsce event z zastosowaniem grywalizacji. W ciągu jednej doby w oryginalny sposób została nagrodzona setka przystankowych graczy. Nie jestem pewien czy darmowe jedzenie można uznać w tym wypadku za nagrodę główną, gdy blogerzy specjalnie do Ciebie przyjeżdżali w niezwykle efektowny sposób! Z pewnością zamówienie smakowało wyjątkowo, lecz to zabawa była głównym składnikiem przeprowadzonej grywalizacji.
Gry coraz częściej są wykorzystywane w Polsce także w aspekcie marketingowym. Stanowią one doskonałą formę promocji, która przyciąga do siebie ludzi jak magnez, a zarejestrowane i opublikowane w internecie wydarzenia tworzą niezwykle pozytywne odczucia kojarzone z marką. Choć w naszym państwie grywalizacja znajduje się w początkowym stadium rozwoju, to śmiało możesz się spodziewać podobnych akcji coraz częściej.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz