poniedziałek, 29 czerwca 2015

Game of Quests - kolejna rozkwitająca, polska grywalizacja, którą pobierzesz na smartfona.

shtraining grywalizacja bieganie

Aktywność fizyczna jest coraz częściej doceniana ze względu na pozytywne efekty wpływające na samopoczucie, motywację i efektywność. Także jej promowanie jest coraz mocniej odczuwalne na każdym kroku, co można poprzeć stale rosnącą liczbą siłowni i systemów motywacyjnych. Grywalizacja stwarza w tym obszarze wiele możliwości, a jednym z nich jest niedawno opisywany przeze mnie projekt polskich studentów, który aktualnie przeżywa swoje "5 minut". Przyjrzyjmy się jednak kolejnemu pomysłowi, który także jest realizowany przez naszych rodaków.

Game of Quests - to aplikacja mobilna służąca do motywowania i zbierania statystyk z aktywności fizycznych - biegania lub jazdy na rowerze. Podczas korzystania z niej użytkownicy otrzymują punkty, dzięki którym mogą rozwinąć swoją postać. Twórcy postawili mocno na fabułę, tak aby była silnie angażująca, a sama aplikacja nie opierała się na gołych statystykach. Projekt realizowany jest w poniższym składzie:

- Bartek Zabrowski
- Maciek Jurczenko
- Artur Macholla
- Krzysiek Mosakowski
- Paweł Radtke

Natomiast pomysłodawca Bartek Zabrowski opowiada o swojej idei w następujący sposób:

"Stworzyliśmy grę dla zdrowia. Pierwsza jej wersja miała klimat fantasy. Teraz skończyliśmy już wersję aplikacji z superbohaterami. To jest gra, w której chodzi głównie o trzy dziedziny: fitness, kulturę i ekologię. W tych obszarach chcemy się głównie poruszać, aby usprawnić życie ludzkie i aby każdy mógł stać się lepszą wersją siebie. Mamy na rynku sporo takich aplikacji, dzięki którym możemy zapisywać i porównywać swoje wyniki dotyczące biegania czy jazdy na rowerze. My chcemy wzbogacić to o elementy gry.

Biegam, ale nienawidzę tego robić i uważam, że jest to bardzo nudne. Wiem jednocześnie, że muszę to robić, bo bieganie pomaga mi w utrzymaniu kondycji. Kiedy patrzę po twarzach mijających mnie biegaczy zauważam, że oni także nie bardzo to lubią. Nasza aplikacja ma to trochę urozmaicić i połączyć przyjemne z pożytecznym.

Jeśli idziemy pobiegać to aplikacja wskazuje nam konkretne zadania do wykonania, np. przebiegnij dodatkowy kilometr, lub pobij swój rekord. Po wykonaniu tych zadań dostajemy możliwość rozwoju swojej postaci lub rozwoju fabuły. Chcemy dosyć silnie postawić właśnie na ciekawą fabułę, która będzie się rozwijać wraz z samorozwojem użytkownika w zakresie sportu. Mamy jeszcze obszar dotyczący kultury - chcemy zachęcić ludzi do korzystania z bibliotek, chodzenia do muzeów czy teatru - oraz rozwój ekologiczny, czyli zachęcenie np. do wzięcia udziału w Dniu Ziemi. Na razie nasza aktywność zapisywana jest na podstawie danych z GPS, jednak chcemy dodać bardziej rozwinięte technologie, takie jak beacony i możliwość eksportu i importu swoich danych z/do innych aplikacji monitorujących aktywność.

Dzięki temu chcemy wprowadzić rywalizację. Pracujemy też nad wersją aplikacji przeznaczoną dla firm. Pojawia się trend w biznesie kładący nacisk na aktywność pracowników. Zdrowy pracownik ma większą wartość dla firmy. Jest bardziej efektywny, rzadziej chodzi na zwolnienia, jest bardziej zmotywowany, bo jest bardziej szczęśliwy. Nasza aplikacja może być powiązana z systemem premiowym, lub ze zniżkami do kin, czy sklepów, aby nie motywować jedynie osiągnięciami w wirtualnym świecie, ale także realnymi nagrodami.

Takie aplikacje stają się coraz bardziej popularne na rynku. Coraz więcej firm używa do motywowania grywalizacji. Na zasadzie rankingów, czy odznak. Używam pojęcia "gra dla zdrowia", bo my chcemy to zrobić w sposób bardziej kompleksowy i spójny. W Stanach Zjednoczonych coraz bardziej rozwija się inicjatywa nazywana "games for change". My wpisujemy się właśnie w ten trend. Z jednej strony dbanie o zdrowie jest coraz bardziej popularne, z drugiej rynek gier to jedna z najpotężniejszych branży na świecie."

Czy ta aplikacja ma szansę na sukces w dziedzinie, gdzie pomysłów realizuje się bardzo wiele? Z pewnością jest to oryginalne rozwiązanie, jednak konkurencja także jest ogromna. Czy chętnie skorzystałbyś z "Game of Quests" czy może wykorzystałbyś inną aplikację? Na zakończenie prezentujemy film promocyjny stworzony przez autorów.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz