Ostatnimi dniami odbyła się jedna z największych konferencji dotyczących graczy, ich motywacji i wyborów. Ogłoszony został tam raport dotyczący specyfiki powyższych osób. Wyniki były przynajmniej niespodziewane, ale przede wszystkim dające do myślenia. Przyjrzyjmy się im z bliska.
Według przeprowadzonego badania wynikło, że 72% Polaków powyżej 15 roku życia korzysta z błogosławieństw gier elektronicznych. Wzrostowa frekwencja w dobie komputeryzacji i ogólnego rozpowszechnienia urządzeń typu smartfon lub tablet nie powinna dziwić. Niebywale zaskakującym okazała się większy udział po stronie kobiet! To własnie 53% polskich graczy jest płci pięknej. Czynność jeszcze tak niedawno kojarzona z domeną mężczyzn, nie tylko zyskała swoje grono zwolenników po drugiej stronie, ale także została przez nie zdominowana! Ten fakt tłumaczony jest właśnie rozpowszechnieniem urządzeń moblinych, które pozostają drugą najczęściej używaną platformą do grania zaraz za tradycyjnymi komputerami. Natomiast czynnikami motywującymi nas pozostają rozrywka, odpoczynek i redukcja stresu.
Powyższe dane potwierdzają fakt atrakcyjności gier jako mechanizmów dla ludzi bez względu na ich wiek, płeć czy upodobania. Aktualnie prawie 3/4 Polaków sięga po nie z własnej, nieprzymuszonej woli. Jest to kolejny, mocny argument za wykorzystaniem potencjału i powszechnie znanej atrakcyjności gier do edukacji.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz