Starbucks jest siecią kawiarni, która od początku była nastawiona na jakość, obsługę, ale przede wszystkim na pozytywne odczucia klienta. Wszystkie ich pomieszczenia są specjalnie zaprojektowane tak, aby czuć się komfortowo i móc się zrelaksować przy świeżej, aromatycznej kawie.Oczywiście te doświadczenia sprawiają, że klient spędza w nich więcej czasu i czasem dokona kolejnego zakupu. Jednak następnym krokiem w budowaniu społeczności i pozyskiwaniu stałych klientów było zastosowanie grywalizacji.
My Starbucks Reward - tak nazwana promocja od razu sugeruje możliwość otrzymania nagrody. Aby z niej skorzystać należało zarejestrować się w systemie za pomocą aplikacji. To wszystko. Od tego momentu przy każdym zakupie konto wypełniało się gwiazdkami. W zależności od częstotliwości korzystania z oferty otrzymywało się jeden z trzech poziomów lojalności. Przykładowymi nagrodami za zaangażowanie były darmowe kawy, prezenty okazyjne ( np. na urodziny ), a nawet specjalnie zaprojektowane zamówienia dla uczestnika zabawy.
W 2012 roku naliczono ok. 4,5 miliona użytkowników aplikacji "My Starbucks Reward". Jednocześnie odnotowano prze jej pomocy sprzedaż na kwotę 3 miliardów dolarów w tym jednym roku. Doskonale ukazuje to fenomen jaki wprowadziła grywalizacja, co przełożyło się znacząco na dochód.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz