środa, 29 lipca 2015

Czy Microsoft jest ojcem grywalizacji?

microsoft xbox grywalizacja

Tego tytułu przyznać nie mogę, ale z pewnością Microsoft w dużej mierze się przyczynił do rozpowszechnienia grywalizacji. Co prawda ze sferą szkoleniową nie ma on za wiele wspólnego, jednak dzięki zaangażowaniu w jakże trafnej dla grywalizacji branży ( rozrywkowej ) stał się jej pionierem i wzorem do naśladowań. 

Dawno temu, kiedy nie było 100 różnych konsol i miliona gier do wyboru na rynku był jeden lider - Sony Playstation. Niestety to co dobre szybko się kończy i mimo wielu owocnych lat pojawił się mocny konkurent. Po wprowadzeniu na rynek Xbox'a rozpoczęła się wieloletnia walka, która nierozstrzygnięta trwa do dziś. Jednak co takiego wprowadził Microsoft, że nie tylko rozpowszechnił grywalizację, ale także sprawił, że zarówno Sony jak i inne firmy zaczęli wzorować się na wynalazku z kuźni Billa Gates'a?

Wprowadzenie konsoli Xbox 360 na zawsze zrewolucjonizowało rynek. Wyprzedzili całą konkurencję, a w efekcie zyskali masę nowych klientów. Wszystko to za sprawą wewnętrznej grywalizacji, która składała się z dwóch elementów:


  1. Możliwość założenia konta Xbox Live - umożliwiało ono stworzenie własnej postaci wewnątrz konsoli, ale także odszukiwanie znajomych i łączenie się z nimi.
  2. Zdobywanie punktów i osiągnięć podczas gry - dzisiaj powszechnie już znany system.


Te nowości sprawiły, że gra nie tylko stała się rozrywką, ale także rywalizacją i chęcią wykazania się przed znajomymi. Gra w grze - microsoftowa incepcja na zawsze odmieniła całą branżę rozrywkową. Dzisiaj takie systemy są powszechnie stosowane nie tylko w grach, ale wszystkich systemach z kontami - włącznie z bankowymi, o których pisałem tutaj.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz