czwartek, 9 lipca 2015

Monopoly - smaczna grywalizacja McDonald's


Oto reklama jednej z atrakcyjniejszych i co najważniejsze skutecznych kampanii promocyjnych McDonald'sa - Loterii Monopoly. Także i w niej nie zabrakło elementów grywalizacji napędzających codzienną sprzedaż. Zobacz jak najbardziej znana sieć "restauracji" na świecie przyciąga do siebie klientów.
Kilkukrotnie powtarzana promocja "Monopoly" przyciągała do lokali tłumy ludzi żądnych nagród. Od dzieci po młodzież i na dorosłych kończąc, wszyscy uwielbiali spędzać tam popołudnia próbując znaleźć drugą połówkę telewizora czy samochodu ukrytą pod kuponami. Na tym właśnie polegała cała akcja. Przy zakupie odpowiednich produktów otrzymywało się specjalne kupony. Pozwalały one otrzymać nagrody natychmiastowe w postaci darmowych posiłków lub można było trafić na części większych nagród. Aby narobić apetytu klientom jedna połówka była powszechna, zaś druga praktycznie niedostępna. Taki mechanizm działał mocno na wyobraźnię ludzi, zachęcając ich do zjedzenia obiadu właśnie w restauracji McDonald's.

Grywalizacja zawarta w tej promocji spełniała oczywiście funkcję marketingową - motywowała do odwiedzenia lokalu i nabycia kolejnych porcji jedzenia w zamian za możliwość wygrania cennych nagród, oraz co najważniejsze - zabawę. Jakie Wam udało się wylosować nagrody podczas trwania tej promocji? 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz