środa, 29 kwietnia 2015

#CoolestInterviewEver - jak zdobyć pracę na Twitterze cz.2

#CoolestInterviewEver shtraining grywalizacja

Jeżeli nie czytałeś pierwszej części artykułu to koniecznie do niej wróć. Zawarta tutaj treść jest jego uzupełnieniem.


Czy istnieją jakieś ograniczenia w wykorzystaniu grywalizacji? Patrząc na akcje jak ta wydaje się, że jedyne co nas ogranicza to wyobraźnia. W pierwszej części przedstawiłem Ci jak wyglądała stworzona przez firmę HCL rekrutacja na Twitterze. Tym razem skupię się na reklamie, efektach tego przedsięwzięcia i wykorzystaniu portali społecznościowych.

W gwoli przypomnienia akcja #CoolestInterviewEver to sposób na jaki zdecydował się gigant branży IT opierający się na znalezieniu specjalistów przy pomocy portalu społecznościowego jakim jest Twitter. Poza reklamą właśnie na tym portalu, akcję ogłaszali między innymi na Facebooku, ale również tworzyli filmy zarówno reklamujące jak i dające pewne wskazówki uczestnikom.


Każdy chętny wziąć udział w tym wydarzeniu musiał przede wszystkim zacząć śledzić firmę na Twitterze, a przy okazji odpowiadania na postawione zadania musiał dodać do nich "#CoolestInterviewEver". Łatwo tutaj zwęszyć chęć poszerzenia odbiorców kanału. Dzięki tym wpisom wszyscy znajomi kandydatów mieli mocno ułatwione zapoznanie się z firmą HCL. Powiedziałbym, że nawet bardzo patrząc na to, że zadań przed którymi stawali żądni pracy było przynajmniej kilkanaście. Ponad to z wyłonioną piątką przeprowadzono wywiady, które były zwieńczeniem sukcesu rekrutacji i kolejną formą autopromocji. Po kilkutygodniowej akcji ilość fanów zwiększyła się o 20%, co dało firmie ponad 88 tysięcy nowych użytkowników!

#CoolestInterviewEver shtraining grywalizacja

Rekrutacja na Twitterze jak i innych portalach społecznościowych jest świetnym sposobem jeżeli marka ma już rzeszę fanów. W takim wypadku elementy grywalizacji nadają wydarzeniu szereg korzyści. Innowacyjność i nowoczesność, która nie dość że zachęca śledzące nas osoby do spróbowania swoich sił to jeszcze wirusowo rozprzestrzeniają informację o niej. Zmniejszony budżet na reklamę ( nie tylko wydarzenie, ale cała firma się promuje taką akcją ) i ograniczenie poświęcanego czasu na sprawdzenie kandydatów. Kolejnym istotnym aspektem jest wizerunek jaki sobie budują. Poza nadążeniem za czasem kreują się na firmę zatrudniającą specjalistów i osoby zdeterminowane, ale również na dbającego o pracownika pracodawcę. Jest to szansa na osiągnięcie celu, ale także wypromowanie się i pokazanie z jak najlepszych stron.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz