wtorek, 21 kwietnia 2015

Dlaczego pracownik chce być szkolony?

shtraining grywalizacja szkolenia szkolenie

Szkolenia mają zawsze jeden cel - rozwój uczestników. Bez względu czy jest to komunikacja w zespole, negocjacje, zarządzanie czy PR lub marketing. Wszystkie te jak i wiele innych dziedzin mają sprawić by wracająca z nich osoba mogła skutecznie wykorzystać wyniesioną z nich wiedzę w praktyce. Ja natomiast chcę Ci sprecyzować jakie zmiany zachodzą w pracowniku podczas szkoleń oraz jakie niesie to dla firm korzyści. Zacznę od perspektywy pracownika:


Rozwój umiejętności


Esencja uczestniczenia w szkoleniu. Szczególnie atrakcyjna dla młodych ludzi, którzy mają ambicje i chcą poszerzać swoją wiedzę i umiejętności. Mimo to szczególnie przy wykorzystaniu grywalizacji wszyscy uczestnicy bez względu na wiek i nastawienie wyciągają ze szkolenia cenną lekcję. Gry szkoleniowe to narzędzie, które wymaga aktywnego uczestnictwa w zabawie. Efekty takiego nauczania są nawet kilkukrotnie większe od tradycyjnych wykładów.


Zadowolenie 


Szczęśliwy pracownik to dobry pracownik. Mam tu na myśli nie tylko efektywność jego pracy, ale odzwierciedlenie względem całego biura. Wyobraź sobie ( a może i tego doświadczasz na co dzień ), że razem z Tobą, twarzą w twarz pracuje niezwykle pogodna kobieta. Każdego dnia jest uśmiechnięta oraz tryska energią, radością i szczęściem. Kiedy tylko wchodzi do biura zaraża wszystkich swoim entuzjazmem tworząc luźną, przyjemną atmosferę. Teraz wyobraź sobie skrajnie odmienny przypadek. Twoim sąsiadem z naprzeciwka jest starszy, zrzędliwy facet, który przynajmniej raz na godzinę musi się wyżalić jak to ciężko mu w życiu, a zupa znowu była znowu za słona. Pomijając oczywisty wybór z kim wolałbyś pracować, zastanów się przez moment jak zadowolenie osoby, z którą spędza się 40 albo i więcej godzin tygodniowo ma wpływ na Twoje samopoczucie. Takim sposobem pojedyncze jednostki w biurze wirusowo psują atmosferę w całym biurze, jednocześnie obniżając efektywność do poziomu płytek podłogowych.


Przywiązanie do firmy


Szkolenia to jedna z metod zjednoczenia pracownika z firmą. Z jednej strony sam fakt odbywania takich spotkań uatrakcyjnia pracę. Dla wielu jest to okazja do podniesienia swoich kwalifikacji, co w ich oczach jest bardzo cenne. Inne osoby natomiast doceniają możliwość doświadczenia czegoś nowego. Możliwość oderwania się od codziennych, często rutynowych obowiązków i wzięcie udziału w innowacyjnych szkoleniach sprawia, że potrafią to docenić. Jednak najważniejszym i najbardziej jednoczącym czynnikiem jest zwykła integracja ze znajomymi po fachu. Wspólne wydarzenia, rozmowy i zawieranie przyjaźni to spoiwo, które umacnia więź pracownika z przedsiębiorstwem na stałe.


Motywacja


Czyli to co mocno napędza rozwój każdej firmy. Powody bywają różne. Przeszkolona osoba miewa poczucie wdzięczności i chce się zrekompensować szefowi za inwestowanie w niego czasu i pieniędzy. Jednocześnie trenerzy prowadzący spotkania działają angażująco na uczestników pobudzając ich do działania. Czasem wystarczy sama chęć do zmian i stawania się coraz lepszym. Takie osoby to prawdziwy skarb dla przedsiębiorcy, bo wraz z jego rozwojem firma korzysta z nabytych umiejętności wiele długich lat.


W drugiej części przedstawię Ci jakie korzyści odnosi firma decydując się na zorganizowanie szkolenia dla pracowników.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz