Jeżeli nie czytałeś pierwszej części artykułu to koniecznie do niej wróć. Zawarta tutaj treść jest jego uzupełnieniem.
Część pierwsza
Nie owijając w bawełnę przedstawię Ci od razu konkrety, czyli wygląd i mechanizm gry. Zaczynasz od wyboru fabryki, a do dyspozycji stają przed Tobą:
Nie owijając w bawełnę przedstawię Ci od razu konkrety, czyli wygląd i mechanizm gry. Zaczynasz od wyboru fabryki, a do dyspozycji stają przed Tobą:
- Rozlewnia
- Fabryka pociągów
- Fabryka witamin
Jak łatwo się domyślisz różne fabryki to różne cechy charakterystyczne, obowiązki i wyzwania. Na szczęście z pomocą służy Ci wyposażony w żółty kask roboczy i twarz przerośniętego chomika menadżer Pete, który jest twarzą gry. Zobaczysz go na wszystkich plakatach, pudełkach i materiałach reklamowych Plantville. Zanim jeszcze dokładnie zanurzę Cię w szczegóły, obejrzyj film wprowadzający stworzony przez Siemens'a.
Ok, wybrałeś rodzaj fabryki i co dalej? Jak logika podpowiada, trzeba najpierw ją zbudować i wyposażyć. Ten krok naturalnie wykonujesz przy pomocy produktów firmy Siemens. Następnie wraz z Pete'm zajmujesz się zarządzaniem jako dyrektor. Wszystkie Twoje działania są oceniane i klasyfikowane. Jednostką miary jest KPI ( Key Performance Indicator ) i służy zarówno do oceny Twojej działalności, jak i postawienia Cię w rankingu z innymi graczami. Co wpływa na PKI?
- Sposób zarządzania zasobami
- Bezpieczeństwo fabryki
- Punktualność dostawy wyrobów
- Jakość wyprodukowanych dóbr
- Zadowolenie personelu
Jak widzisz są to kluczowe elementy dla każdego biznesu, nie tylko fabryki. Jakość, terminowość i odpowiednie zarządzanie przedsiębiorstwem - tego wszystkiego nauczy Cię ta grywalizacja. Gracze stają na przeciw codziennych, rzeczywistych trudności. Jak jednak wspomniałem wcześniej z pomocą przychodzi Pete, a jego "usługi" są dwojakie. Po pierwsze Puzzle Pete'a, dzięki którym oceniana jest Twoja zdolność do rozwiązywania problemów. W praktyczny sposób dowiadujesz się co i jak wpływa na działanie fabryki i uczysz się nią lepiej zarządzać. Z drugiej strony jest Plantville Cafe, w którym porozmawiasz z Pete'm na tematy związane z funkcjonowaniem Twojego przedsiębiorstwa. Jak widać producent gry postarał się by źródła wiedzy nie zabrakło.
Na koniec jeszcze podrzucę Ci trochę statystyk. W grze udział wzięło ponad 20 tyś osób ze 150 krajów. Szczególnym uznaniem została obdarzona przez wykładowców i nauczycieli. Projekt tak się spodobał, że był wykorzystany w około 600 uczelniach wyższych. Grywalizacja w niej zawarta była użyta jako gra biznesowa, a 85% studentów uznało zawarty w niej content za zabawny.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz